Fotele biurowe z internetu – czy warto?
Zamawianie niektórych rzeczy z internetu jest problematyczne. Weźmy na przykład obuwie. Nie mamy szansy przymierzyć butów, więc nie wiemy, czy wkładka będzie dobrze dopasowana do naszej nogi. Wiąże się to z ryzykiem zakupu czegoś niewygodnego. Podobne obawy mogą mieć klienci, którzy chcą zamówić fotele biurowe przez internet.
Większość osób ocenia, czy fotel biurowy spełnia ich wymagania, poprzez testy praktyczne. Jak one wyglądają? No oczywiście poprzez próbę siedzenia. W sklepie meblowym nie ma z tym problemu, bo możemy się rozsiąść, zamknąć oczy i wyobrazić, że fotel już znajduje się w naszym biurze. Wtedy łatwo ocenić, czy dany model jest dopasowany do naszego wzrostu, oparcie wystarczająco elastyczne i czy nic nie skrzypi podczas zmiany pozycji.
Jak znaleźć dobry fotel?
Kupno fotela biurowego przez internet tylko na pierwszy rzut oka wydaje się trudniejsze, niż w standardowy sposób. Różnica jest taka, że zamiast testować wszystko samodzielnie, musimy poszukiwać informacji w opisie produktu. Czego szukać? Między innymi certyfikatów potwierdzających stosowanie części wysokiej jakości, informacji na temat okresu trwania gwarancji czy tego, że podczas produkcji fotela zastosowano podkładki zapewniające cichą pracę podczas podnoszenia i opuszczania siedziska.
O ile potrafimy wczytywać się w specyfikację produktów, zakup fotela biurowego w sklepie internetowym nie jest niczym ryzykownym. Szybko bowiem znajdziemy informacje na temat tego, jak regulowany jest kąt nachylenia oparcia czy wysokość siedziska. Na tej podstawie łatwo potrafimy ocenić, czy dany model fotela biurowego będzie zapewniał wygodę siedzenia osobie o konkretnym wzroście. Niektóre sklepy meblowe oferują nawet podział na kategorie w zależności od wzrostu, wyświetlając tylko te fotele, które spełniają wybrane kryteria.
Szukanie foteli w internecie niesie ze sobą na pewno wiele zalet. Przede wszystkim jest mniej męczące, niż jeżdżenie po sklepach stacjonarnych, no i dostajemy do dyspozycji znacznie szerszy asortyment, ponieważ w sklepie internetowym można zmieścić nieograniczoną ilość foteli, podczas gdy w zwykłym sklepie przestrzeń jest znaczną przeszkodą.