Zalety i wady dużych sklepów meblowych
Świat nie jest zero jedynkowy i dobrze o tym wiemy. Gdy więc przychodzimy nam oceniać coś pod kątem zalet i wad, szybko przekonujemy się, że prawda zawsze leży gdzieś po środku. Tak też jest w przypadku internetowych sklepów meblowych. Gdy chcemy kupić fotele biurowe, mamy do wyboru duże sklepy online z asortymentem w postaci kilkunastu tysięcy produktów oraz te mniejsze, mające znacznie bardziej ograniczony wybór. Który sklep powinniśmy wybrać?
Przewaga wielkich sklepów z fotelami
Wielkie, istniejące od lat na rynku sklepy z fotelami mają znaczącą przewagę, która dla większości klientów jest szalenie istotna. Mowa oczywiście o cenie. Możemy próbować się oszukiwać, że przecież zwracamy uwagę na jakość, ale prawda jest taka, że każdy z nas szuka okazji, by zaoszczędzić nieco pieniędzy. Takie sklepy mają podpisane umowy z producentami foteli na zamawianie ilości hurtowych, przez co ten sam fotel w dużym sklepie może być tańszy nawet o trzysta złotych, niż w tym małym, detalicznym.
Wielkie przedsiębiorstwa meblowe bardzo często mają też dostęp do produktów wyjątkowych. Chodzi tutaj o limitowane serie foteli biurowych, które produkowane są specjalnie dla danego sklepu. Zwykle cechują się one luksusowym designem czy dodatkowym wyposażeniem. W małym sklepach tego nie znajdziemy, ponieważ zwyczajnie zamawianie serii foteli na własne zlecenie jest kosztowne i opłaca się dopiero przy dużych ilościach.
Renomowane sklepy z fotelami biurowymi dają także bardziej atrakcyjne warunki co do samej dostawy towaru. Po pierwsze, zwykle mają one swoje oddziały lub magazyny w całej Polsce, więc jeśli mieszkamy w dużej miejscowości, to możemy na własną rękę odebrać wybrany fotel nawet tego samego dnia. To spora oszczędność czasu. Nawet, jeśli zdecydujemy się na wysyłkę fotela, przeważnie będzie ona darmowa, ponieważ przy tak dużym obrocie sklepy te mają podpisane umowy z przewoźnikami, dzięki którym koszty wysyłek są dla nich na tyle niskie, że bez problemu mogą je wziąć na siebie.
Wady renomowanych sklepów meblowych
Podstawową różnicą, jaką szybko odczujemy podczas współpracy z mniejszym sklepem, jest podejście do klienta. Załóżmy, że te niewielkie sklepy online obsługują mniej niż stu klientów miesięcznie. Oznacza to, że mogą poświęcić więcej czasu na obsługę każdego z nich. Jeśli więc oczekujemy doradztwa, pomocy w wybraniu najlepszego modelu czy wyceny zmiany tapicerki lub zamówienia fotela w trudno dostępnym kolorze, w takim sklepie naprawdę poczujemy, że sprzedawca poświęca nam uwagę i robi, co w jego mocy, by spełnić nasze oczekiwania.
Duże sklepy pod kątem obsługi klienta mają nieco inne podejście. Jako, że liczba obsługiwanych klientów często idzie w tysiące, logiczne jest, że czas, jaki sprzedawca może poświęcić jednej osobie, jest mocno ograniczony. Dlatego w takich sklepach dąży się do jak największego poziomu automatyzacji. Klient nie kontaktuje się z człowiekiem, lecz korzysta z gotowych formularzy, by wybrać kolor fotela, rodzaj materiału czy inne udogodnienia. W razie problemów odsyłany jest do działu, w którym znajdzie gotowe odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Kontakt z infolinią jest zwykle ostatnim etapem, gdy wszystko inne zawodzi. Jeśli więc jesteśmy zdecydowani i pewni tego, jaki fotel biurowy chcemy kupić, nie powinno to być problemem. Jeśli natomiast potrzebujemy uwagi i pomocy kogoś doświadczonego, całkiem prawdopodobne, że poczujemy lekkie niezadowolenie z poziomu oferowanej obsługi klienta.
Promocje na fotele biurowe
Co w przypadku promocji? Z których lepiej skorzystać – tych oferowanych przez duże, czy małe sklepy online z fotelami? Cóż, w tej kwestii musimy rozróżnić dwa podstawowe typy promocji. Pierwszy, najczęściej spotykany, to typ promocji organizowany przez sklep we własnym zakresie. Oznacza to, że sprzedawca sam decyduje, jakie towary może sprzedać po niższej cenie i na jakich warunkach. Zdarza się, że obniża cenę do minimum, bo na przykład chce się pozbyć zalegających foteli w magazynie. Wtedy trzeba przyznać, że duże sklepy są w stanie zaoferować znacznie lepsze promocje, niż te mniejsze. W niektórych przypadkach fotele biurowe sprzedawane są nawet po niższej cenie, niż zostały kupione, gdy definitywnie brakuje miejsca w magazynach na nowe, lepsze meble. Małe sklepy nie mogą sobie pozwolić na takie działania, ponieważ wiązałoby się to dla nich z dużymi stratami finansowymi.
Drugi rodzaj promocji jest już wynikiem ofert samego producenta mebli. Wtedy nie ma znaczenia, czy robimy zakupy w dużym, czy małym sklepie meblowym online. O ile bowiem sklep ma podpisaną umowę o współpracy z danym producentem, a dzisiaj większość robi to już na starcie działalności, o tyle w obu sklepach będziemy mieli dostęp do tych samych warunków promocji.
Wśród tych wszystkich wad i zalet oczywiście zdarzają się wyjątki. Niekiedy zdarza się, że mały sklep posiada kiepską komunikację z klientem, a duża sieć rozwiązuje problem w ciągu kilku minut. Warto więc poza patrzeniem na wielkość firmy zapoznać się po prostu z opiniami klientów czy też podjąć próbę kontaktu ze sprzedawcą, po której będziemy mogli wysnuć pierwsze wnioski na temat tego, czy współpraca ze sklepem zapowiada się obiecująco, czy też wręcz odwrotnie.