Zadbaj o fotel dla swojego klienta
Zwykle, gdy mówimy o środowisku biznesowym i o tym, jak urządzić biuro, mamy na myśli naszą wygodę i funkcjonalność. W końcu biuro ma działać na naszą korzyść, być miejscem, w którym możemy swobodnie pracować i być produktywnym. To zupełnie naturalne. Czasem jednak trzeba zapomnieć o własnej wygodzie i skupić się na innych. A dokładniej na naszych klientach, bez których żadna, nawet największa firma, nie mogłaby przecież istnieć.
Wybór fotela biurowego dla twojego klienta to rzecz, na którą powinieneś poświęcić więcej czasu, niż na zamówienie pizzy. Powody są co najmniej trzy. Po pierwsze, jeśli klient będzie się czuł w twoim biurze wygodnie, to będzie to działać na twoją korzyść. Będzie znacznie bardziej chętny do rozmowy i skłonny do nawiązania współpracy. Po drugie, kupując wygodny fotel biurowy, pokazujesz klientowi, że ci na nim zależy. Nie gościsz go bowiem na tanim, twardym krześle, lecz poświęciłeś sporo pieniędzy, by stworzyć dla niego komfortowe warunki. No i wreszcie trzeci powód to koszty, które możesz odliczyć od opłacanego podatku. To najmniej istotny powód, jednak jako przedsiębiorca powinieneś wiedzieć, że każda oszczędność jest ważna.
Wybór fotela – od czego zacząć?
Jaki powinien być pierwszy krok, jaki powinieneś podjąć, wybierając fotel biurowy przeznaczony dla twoich gości? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musisz najpierw ustalić, kim jest twój przykładowy klient. Dobrze bowiem wiesz, że w zależności od branży, typy klientów są różne. Ogromna korporacja finansowa będzie gościć biznesmenów odnoszących sukcesy na skalę światową, zaś warsztat mechaniczny będzie przyjmował zwykle klientów klasy średniej. Wyobraź sobie teraz nowoczesny, wykończony białą skórą fotel biurowy, który stoi w warsztacie, w którym wszędzie widać ślady smaru i części samochodowych. Zupełnie to nie pasuje do otoczenia i tworzy kuriozalne wrażenie. Z kolei prosty, tani fotel biurowy nie będzie pasował do luksusowego biura agencji finansowej.
Twoim zadaniem jest znaleźć taki fotel, który będzie pasował do charakteru twojej firmy. Dobrym pomysłem jest wybranie jednego zestawu foteli do całego biura. Większość osób wybiera jednak jeden, droższy fotel dla prezesa, a pozostałe fotele z niższej półki. Jeśli natomiast zdecydujesz się na fotele tego samego modelu, pokażesz klientowi, że traktujesz go na równi. Będzie to się wiązać ze zdecydowanie większymi wydatkami na umeblowanie biura, ale warto przemyśleć, czy w dalszej perspektywie nie przyniesie ci to większych korzyści w postaci nawiązania cennych kontaktów biznesowych.
W niektórych firmach fotele biurowe robi się na zamówienie. Wówczas producenci mebli przygotowują produkty, które pod każdym względem są dostosowane do danej firmy, począwszy od kolorystyki, a na rodzaju materiału czy nadrukowanych logotypach kończąc. Takim podejściem budujesz profesjonalny wizerunek, który zapadnie klientowi w pamięci na bardzo długi czas. Wierz nam lub nie, ale to, jakie wrażenie zrobisz na swoim kliencie, znacząco wpływa na waszą współpracę.